Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

"Έρχονται οι μέρες που δικάζουν ... "


Χάζευα αφηρημένα την οθόνη. Κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Στο πλάνο οι "πολεμικές σκηνές" των τελευταίων διαδηλώσεων. Στα παράθυρα οι "συνήθεις ύποπτοι" σχολιαστές της τηλεδημοκρατίας και στο κέντρο ένας ένστολος να μιλάει για το πως η αστυνομία οφείλει να πατάσσει την "πολιτική βία". Σε μία δεύτερη προσεκτική ματιά τον αναγνώρισα. Ο Γιώργος!!

----------------------------------------------------
Νοέμβρης του 1982. Στο σχολείο επικρατεί αναβρασμός. Το 15μελές θέτει αίτημα συμμετοχής στις εκδηλώσεις που θα γίνουν για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Η "λύκαινα" (Λυκειάρχης) διαφωνεί. Ο Γιώργος -δευτεροετής της πρώτης Λυκείου- οργίζεται όταν ο "φιλοχουντικός" θρησκευτικός μας του πετάει κατάμουτρα: "να οργιάσετε θέτε πάλι, αλήτες ε αλήτες". Σηκώνει το χέρι να τον χτυπήσει. Επεμβαίνουν οι ψυχραιμότεροι. Ο Θρησκευτικός καλεί την Αστυνομία. Του εξηγούν ότι δε μπορούν να μπουν στο σχολείο. Φεύγει για το Αστυνομικό τμήμα όπου και υποβάλει μήνυση. Κλειδωνόμαστε με τον Γιώργο στην αίθουσα τελετών. Απόγευμα Τρίτης. Σε λίγο θα χτυπήσει το τελευταίο κουδούνι. Στέλνουμε το μαντάτο σε όλες τις αίθουσες: να μη φύγει κανείς.
Διακόσια παιδιά αποφασίζουν να περάσουν την νύχτα στο σχολείο. Να προστατεύσουν τον Γιώργο όσο διαρκεί το αυτόφωρο. Δεν είμαι πια σίγουρη αν πράγματι υπήρχε αστυνομία που τον περίμενε έξω από το προαύλιο. Δεν ξέρω καν αν υπήρξε όντως μήνυση.
Στέλναμε ένα μαντατοφόρο σε κάθε γειτονιά να πει τα νέα στα σπίτια μας. Νοιώθαμε αγωνιστές και ... εξεγερμένοι. Το πέμπτο "πρότυπο" σχολείο των Αθηνών το παζαρεύαμε για δικό μας Πολυτεχνείο. Κατά τις 9 το βράδυ η "λύκαινα" το πήρε απόφαση και έβαλε το λουκέτο στην αυλόπορτα. Κλειδωθήκαμε όλοι μέσα. Οι γονείς άρχισαν να καταφτάνουν και να κρεμιούνται στα κάγκελα. Τα βλαστάρια τους ντύνονταν το ύφος του "επαναστάτη". Εξηγούσα με βιαστικά "δεν θα ρθω απόψε. Έχω εξέγερση".
Από το πουθενά βρεθήκανε κάτι κιθάρες. Οκλαδόν μία διακοσαριά τρελόπαιδα στην μεγάλη αίθουσα να τραγουδάμε τους σκοπούς του Βασίλη:

Ξημέρωνε Τετάρτη 17 του Νοέμβρη. Κανείς μας δεν κοιμήθηκε. Το πρωί σαν άνοιξε η μεγάλη καγκελόπορτα τρέξαμε όλοι στο σταθμό του τρένου. Μάτια κόκκινα από τη νύστα και κόκκινα γαρύφαλλα. Κατεβήκαμε στη Βικτώρια. Συναντήσαμε τα άλλα σχολεία. Μπροστάρης δικός μας ο Γιώργος. Και στο κατόπι του εμείς .. επαναστάτες χωρίς αιτία.

Πλάι του ο "έρωτάς του": η Νικολέτα. Ήσυχη, ήρεμη και λιγότερο της επαναστάσεως.
----------------------------------------------------------------------------------------
Ο ίδιος Γιώργος στην οθόνη μου 26 χρόνια μετά, μιλάει για την "κοινωνική απαίτηση να κατασταλεί η ... πολιτική βία". Με μία υποψία από το ίδιο πάθος που δονούσε τη φωνή του όταν έβγαζε πύρρειους λόγους για το δικαίωμά μας στην "επανάσταση". Μπάτσος καριέρας ο Γιώργος. Θεωρεί πλέον ότι προστατεύει το έννομο συμφέρον της καθεστηκύιας τάξεως. Αποκηρύσσει μετά βδελυγμίας τους "μικρούς επαναστάτες". Πιο αιτιολογημένοι ίσως αυτοί από μας τότε. Αποπροσανατολισμένοι εξίσου. Απελπισμένοι περισσότερο.
Στέλεχος του Ριζοσπάστη πια η Νικολέτα. Ένθερμα ταγμένη "στο δίκιο του εργάτη, του αγρότη και του φοιτητή". Κολλημένη χρόνια στις ίδιες "κασέτες" ... που θα λεγε κι ο ποιητής.
  Και στο βάθος η ιστορία να επαναλαμβάνεται και μόνο εμείς να αλλάζουμε οπτικές γωνίες και ρόλους. Κι οι μέρες που δικάζουν στο κατόπι μας. Δεν έρχονται πια ... Ήρθαν

Υ.Γ Το άρθρο δεν είναι δικό μου.
Το αντέγραψα και το ανάρτησα γιατί απλά με μετέφερε στο δικό μας 1981 στο νεοσύστατο τότε Λύκειο Ωρωπού,με την δικιά μας "λύκαινα"(άραγε να ζει και να "δημιουργεί" ακόμα?),με τις δικιές μας μικρές και μεγάλες επαναστάσεις,με τους δικούς μας μικρούς ή μεγάλους "ηρωισμούς".
Το αφιερώνω σε όλους αυτούς που απλά είχαν την ευτυχία να ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ!!!!!

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Στη ρωγμή του χρόνου


Κοιτάμε μπροστά παιδιά!
Το χθες ανήκει στο χθες.

Εδώ τελειώνουν τα έργα της θάλασσας, τα έργα της αγάπης.
Εκείνοι που κάποτε θα ζήσουν εδώ που τελειώνουμε
αν τύχει και μαυρίσει στη μνήμη τους το αίμα και ξεχειλίσει
ας μη μας ξεχάσουν, τις αδύναμες ψυχές μέσα στ’ ασφοδίλια,
ας γυρίσουν προς το έρεβος τα κεφάλια των θυμάτων:
Εμείς που τίποτε δεν είχαμε θα τους διδάξουμε τη γαλήνη.
Γ.Σεφέρης

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ!!!!!!!!!!!!!


Σήμερα έφυγε ο τελευταίος των αληθινών.
Ο Συνδετικός κρίκος που ένωνε όλους μας με εκείνα τα όμορφα χρόνια!
Τα λόγια δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία!
Τώρα εκεί πάνω στην γειτονιά των αγγέλων θα τον έχει συναντήσει σίγουρα τον Ανδρέα.
Τον Ανδρέα που λάτρευε και πίστευε!
Τον Ανδρέα του.
Και θα έχει βρει όλη την παλιοπαρέα.
Τα συντρόφια!
Και θα συνεχίσει να σκορπά τη χαρά και την αγάπη γύρω του.
Γιατί έτσι ήταν και έτσι θα είναι !
Ένα αιώνιο,αληθινό μικρό παιδί!
Σύντροφε Λάκη
Καλό ταξίδι!
Θα σε θυμόμαστε πάντα!!!!!!!

ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

δεν φταιω εγω που μεγαλωνω!

Και να που τα ταξίδια

μείναν μόνο όνειρα
Και να που οι φωνές
και τα τραγούδια σώπασαν

Και να που η ζωή
τώρα κυλάει πιο γρήγορα
Και να που τα παιδιά
και τα παιχνίδια χάθηκαν


Δε φταίω εγώ που μεγαλώνω
Χτυπάει πισώπλατα ο χρόνος
Δε φταίω εγώ που μεγαλώνω
Φταίει η ζωή που είναι μικρή

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ!.......


ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΕΦΥΓΕ................
ΕΝΑΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ...............
ΕΝΑΣ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ...............
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΣΧΕΔΙΑ ,Ο ΘΕΟΣ ΓΕΛΑ..............
ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΨΎΛΛΟΥΣ ΣΤΑ ΑΧΥΡΑ!!!!!!!
ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ.....
ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΘΑ ΣΕ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!
ΝΑ ΠΩ ,ΠΩΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΕ ΕΒΡΙΖΕΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ,ΤΟ ΙΔΙΟ!
ΝΑ ΠΩ,ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΨΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΤΤΌ
ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ!
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!
ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΣΤΕΛΝΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΑΔΙ...........
ΑΝΤΙΟ ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ!

Ταξίδι μακρινό σαν αλεξανδρινό
αγέρι της φωτιάς στα φύλλα της καρδιάς σαν το χαψίνι

κι οι ρήτορες πολλοί το μαύρο το πουλί
και μόνη στο σκαλί σαν το θαμπό γυαλί
η έννοιά σου η τρελή εκείνη

Αντίο φίλε αγέρα μου χρυσή καδένα της Πέργαμου
δροσονεράκι της ερήμου και Καθαρή Δευτέρα μου
αντίο φίλε αγέρα μου

Γελούσες μέχρι χθες τα μάτια σου γιορτές
καίκια στα νερά με τα πανιά φτερά σαν την ειρήνη
μα τώρα σκοτεινιά δεμένα τα πανιά
κι απ' το δεληχιονιά στενάζει η γειτονιά
και κλαίει η λησμονιά εκείνη

Αντίο φίλε αγέρα μου χρυσή καδένα της Πέργαμου
δροσονεράκι της ερήμου και Καθαρή Δευτέρα μου
αντίο φίλε αγέρα μου χρυσή καδένα της Πέργαμου
δροσονεράκι της ερήμου και Καθαρή Δευτέρα μου
ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

ΠΑΛΙΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ

Παλιοί αριστεροί
όταν αμέριμνοι ξαπλώνετε να κοιμηθείτε
με το βιβλίο αδιάβαστο
απρόσιτοι στο καταφύγιό σας
νυχτοβατώ στο προσκεφάλι σας
αδίσταχτα σας δείχνω τις πληγές μου
κι ακόμα τρομερότερο τις ίδιες τις δικές σας τις πληγές
μνήμες τυραννικές της άνοιξης
φέρνετε τις παλάμες σας στο πρόσωπο
κλείνετε με απόγνωση τα μάτια
εγώ ωστόσο εισχωρώ
τοποθετώ κατάντικρυ ένα αμείλιχτο καθρέφτη
και τότε κλαίτε απαρηγόρητα
για τ' όνειρο που μετατρέψατε σε καθημερινή συναλλαγή
και για τον κόσμο που δεν άλλαξε με
την αφόρητη συναίσθηση
πως είστε τελικά συνένοχοι
παλιοί μου σύντροφοι απελπιστείτε
μάταιη είναι κάθε απόπειρα φυγής
οι πιο κοινές ασήμαντες μου πράξεις
δολοφονούν τον ύπνο σας


Από τη συλλογή Ο μεθυσμένος ακροβάτης (1979)
Translatum: Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμερα - Τόλης Νικηφόρου

Υ.Γ Το βρήκα τυχαία!
Κάτι μου θύμισε!
Ίσως τον ίδιο μου τον εαυτό!
Ίσως κάποιους από σας!!!
Το χέρι μου πήγε μόνο του!
Και το ανέβασα!!!!


ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ!!!!!!

Σάββατο 20 Ιουνίου 2009

Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής στη Σκάλα Ωρωπού

culturalmusicΣτο Παλιό Πηγάδι Σκάλας Ωρωπού στην Πλατεία του Αγίου Ανδρέα ο Δήμος Ωρωπίων και η Δ.Ε.Α.Δ.Ω. διοργανώνουν εκδηλώσεις στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής γιορτής της μουσικής, που είναι η Κυριακή της 21 Ιουνίου 2009.

Το Πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Ώρα 20:30 Arpeggi Chamber Orchestra (κλασσική μουσική)

Ώρα 21:30 Cabaret Balkan Mosaic Music


Μύθοι και αλήθειες για το Κέντρο Ιστορίας,Δημοκρατίας και Δομών Πολιτισμού!

  Ιστορία, Δημοκρατία ,Πολιτισμός, τρεις κομβικές και μοναδικές λέξεις ,που κρύβουν μέσα τους ολόκληρη την πορεία του ανθρώπινου γένους, από...